poniedziałek, 13 sierpnia 2018

Pokochałam Niemcy


Dzisiaj mijają dwa tygodnie od powrotu do Polski z miesięcznego pobytu w Niemczech. Nigdy w życiu bym nie pomyślała, że aż tak przywiążę się do tego kraju, miasteczka (w którym byłam). Gdybyś rok temu zapytał/a mnie czy chciałabym się tam wyprowadzić, powiedziałabym stanowcze NIE. Gdybyś jakieś pół roku temu zapytał/a mnie czy chce się tam wyprowadzić, zastanawiałabym się bardzo długo, wahałabym się. A teraz? Teraz bez żadnego wahania chciałabym tam wyjechać.



Ciężko było mi tu wrócić. Znów przyzwyczaić się do tej "szarej" rzeczywistości. Patrząc na ludzką nienawiść spotykającą w mieście, brud na ulicach, a nawet na te nasze dziurawe drogi, tęsknie za nimi jeszcze bardziej. Tam ludzie, których nie znasz, nie widziałeś nigdy w życiu, witają się z Tobą z szerokim uśmiechem. A tu? Tu jeśli powiesz komuś Dzień Dobry, masz wrażenie jakby chcieli Cię za to zabić.. Nienawiść jaka tutaj jest w ludziach jest okropna! Tam czegoś takiego nie ma, może znajdziesz kilka takich osób, ale jest ich niewiele, naprawdę. U nich jest to bardziej spowodowane złym dniem, humorem, ale nie są tacy cały czas. To jest największy minus Polski - ludzka nienawiść. Można to zobaczyć chociażby u znanych osób np. na instagramie, kiedy życzą im śmierci (?), wszystkiego najgorszego, wyzywają od najgorszych? (mowa tu o hejterach) Ludzie.. jak tak można? Jak można ubliżać drugiej osobie? Bez żadnego powodu.. bo robią coś co im wychodzi i dużo zyskują a Ty siedzisz i nic nie robisz.. i wkurza Cię to, że on ma a ty nie, więc musisz go poniżyć, zamiast ruszyć się i zrobić coś wartościowego.. Nigdy chyba tego nie zrozumiem.. Nigdy..

Do dziś żałuje dnia kiedy mama wyjechała do Niemiec i nie zrobiłam tego z nią. Nie chciałam wyjeżdżać i mówiłam, że nie dam się "zgermanizować". Teraz wiem, że to był największy błąd w moim życiu i chciałabym tam wyjechać. Tylko to nie jest takie łatwe jak się wydaje.
Polubiłam nawet ten język, słucham niemieckich piosenek, a wcześniej tego nie robiłam, bo mnie ten język drażnił. Tam jest całkiem inne życie niż tu, dlatego się nie dziwię, że ludzie wyjeżdżają. Gdzieś tam w głowie tworzą się plany aby wyjechać i coraz bardziej się zastanawiam czy tego nie zrobić.
Niemcy to kraj, do którego zawsze z chęcią będę wracać, który będzie mnie w jakiś sposób "przyciągał". Teraz będę robiła wszystko aby nauczyć się perfekcyjnie języka, żebym w końcu mogła normalnie z nimi rozmawiać. Tam się czuje lepiej niż tu.  Potrzebuję dużych zmian i mam nadzieję, że mi się uda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz